Czym są gryfy

Gryf doskonałej klasy ma pełny pręt – na rynku można odnaleźć dużo tańszych zamienników o większych średnicach. Nie zapewnią one zabezpieczenia. Gryf z pustym pętem będzie stwarzał zagrożenie i nie zapewni deklarowanego optymalnego udźwigu. Co może się stać z gryfem z ograniczonym prętem? Przy pracy z wielkimi obciążeniami taki gryf może ulec zniekształceniu natomiast choćby złamaniu.

Jakiego typu gryf do jakich wykorzystań?

Chociaż zarówno proste, jak również łamane gryfy są pomocne, to natomiast te drugie uchodzą za odpowiedniejsze. Z tego powodu zaleca się ich wykorzystywanie początkującym. Sztangi z prętem tego typu w mniejszym stopniu obciążają nadgarstki. Poniektórzy przystępują do ćwiczeń już z kłopotami z tą partią ciała, jakie mogą być wywołane dotychczasowym, siedzącym trybem życia. Takie osoby mogłyby się łatwo zniechęcić, gdyby zaczęły od niezwykle wymagającego gryfu prostego. Należałoby zobaczyć, iż dobór pomiędzy gryfem prostym natomiast łamanym nie jest bynajmniej zero-jedynkowy. Stopień “złamania” jest ponieważ stopniowalny. Można zatem mówić o gryfach łamanych lekko oraz mocno.

Jaki gryf będzie dla Ciebie najdoskonalszy?

Gryfy możemy rozdzielić na proste oraz łamane. Gryf prosty, jak sama nazwa pokazuje ma prosty kształt oraz znajduje wykorzystanie powszechnie przy robieniu przysiadów, wyciskaniu na klatkę piersiową czy na barki. Pozwoli on na uzyskanie większej masy bicepsów. Gryf łamany wykorzystywany jest przy treningu bicepsów oraz tricepsów. W mniejszym stopniu powoduje obciążenie nadgarstków i angażuje bardziej pracę mięśnia.

Długość gryfu – jaka najdoskonalsza?

Przy doborze gryfu należy też wziąć pod uwagę jego długość. Powszechnie oraz najchętniej wybierane są gryfy standardowe na siłowni o długości 180-200 cm. Taka długość zapewnia szansę stosowania gryfu w niezwykle rozmaitych ćwiczeniach, zarówno w pozycji stojącej, siedzącej, jak również leżącej. Niezwykle rozwinięci ćwiczący mogą zdecydować się na dobór gryfów dłuższych, przy czym operowanie nimi potrzebuje trochę więcej umiejętności oraz siły.

Z czego powinien być zrobiony odpowiedni gryf do ćwiczeń?

Gryfy do ćwiczeń zrobione mogą być ze stali wzmacnianej, chromu, gumy czy żeliwa. Powszechnie wybieranymi poprzez kulturystów są gryfy chromowane i ze stali wzmacnianej – z tak zrobionym sprzętem, waga krótkiej sztangi narasta czterokrotnie. Jeżeli gryfy do ćwiczeń mają być przenoszone, należałoby dobrać lżejszy typ.

Czym różni się gryf damski od męskiego?

Męski gryf do ćwiczeń jest cięższy – waży 20 kg (damski 15 kg) oraz jest dłuższy o blisko 20 cm od damskiego. Damskie gryfy do ćwiczeń mają również mniejszą średnicę. Natomiast ze względu na rozmiar dłoni, wzrost oraz budowę ciała, nie ma przeciwwskazań do stosowania damskich gryfów do ćwiczeń poprzez mężczyzn czy męskich – poprzez kobiety.