Jak ćwiczyć z gryfami

Trening ze sztangą pozwoli na rozbudowę oraz umocnienie mięśni, natomiast również redukcję tkanki tłuszczowej. Pragnąc korzystać z tego sprzętu w sposób pewny oraz odpowiedni, należałoby kupić dobry gryf, a zatem specjalny pręt czy drążek, będący głównym składnikiem sztangi. Gryfy znacznie różnią się pod względem budowy, długości i wykorzystania, więc także dobór dobrego wyjścia będzie mieć duży wpływ na twoje postępy, a również komfort regularnych ćwiczeń.

Jaki powinien być gryf do treningu? Charakterystyka odpowiedniego sprzętu

Wybór dobrego gryfu należałoby rozpocząć od zobaczenia jego dokładnej charakterystyki. Przede wszystkim należy sprawdzić jego wagę, a również odpowiednie obciążenie, które można założyć na ten składnik sztangi. Przyda się to w mierzeniu całej masy stworzonej sztangi. Nie bez znaczenia jest również długość przyrządu. Krótszy pręt będzie sprawdzał się niezwykle dobrze w wypadku szybkich, intensywnych ćwiczeń. Z kolei długie, momentami też 2-metrowe gryfy, odkryją własne wykorzystanie w wielu ćwiczeniach, w których trenujący wymaga bardzo dużego chwytu.

Z czego zrobione są gryfy?

Dobierając doskonały gryf do ćwiczeń, należy również zwrócić specjalną uwagę na produkt, z jakiego go zrobiono. Szczególnie ciekawym wyjściem polecanym poprzez profesjonalistów jest chrom. Wielu klientów decyduje się również na zakup gryfów ze specjalnej stali hurtowej. żeliwa lub choćby gumy. Najtańsze warianty gryfów można kupować już za kilkadziesiąt złotych. Są one zrobione z tworzywa sztucznego oraz pokryte stalą hurtową, dzięki czemu ich waga jest niewątpliwie mała.

Gryf prosty gładki lub gwintowany

Gryf gładki oraz gwintowany różnią się od siebie typem uchwytów, jakimi możemy zabezpieczyć obarczenie. Gryf gładki dostosowany jest do uchwytów sprężynowych, aczkolwiek gryf gwintowany gwarantuje zabezpieczenia obciążenia wkręcanymi uchwytami gwintowanymi.

Gryf prosty lub łamany?

Jedną spośród ważnych spraw, jaką należy wziąć pod uwagę, jeśli wybieramy gryfy na siłownie, jest ich kształt. Do doboru jest gryf prosty oraz gryf łamany. Ten pierwszy, jak sama nazwa pokazuje, jest prosty na całej długości. Ten drugi aczkolwiek jest jakby pofalowany. Struktura gryfu ma wpływ nie jedynie na jego wygląd, jednak przede wszystkim na typ ćwiczeń, jakie będą robione oraz obciążenia, jakie będą z nimi połączone. Gryfy mocno łamane doskonale sprawdzają się przy ćwiczeniach robionych w pozycji leżącej oraz angażują nie jedynie bicepsy, jednak też tricepsy.